تاریخچه در ایران

تاریخچه انجمن الکلی های گمنام در ایران

      در سال 1372 اولین جلسه  AA در ایران توسط دو نفر از دوستان به زبان انگلیسی در منزل یکی از اعضاء برگزار شد اما به خاطر شرایط آن زمان ادامه آن ممکن نشد . اما دراردیبهشت ماه 1378 در منازل اعضاء اولیه انجمن جلسات با موضوع کتابخوانی الکلی های گمنام دوباره شکل گرفت و در تاریخ 1378/7/17  اولین جلسه رسمی در تهران خیابان سهروردی و در محل ساختمان جمعیت آفتاب شروع به کار کرد تا چندین سال جلسات بصورت پراکنده در شهرهای کشور بصورت رسمی و غیررسمی برگزار می گردید .

در بهار سال 1382 در شهر مشهد اولین جلسه آموزش دوازده قدم  AA توسط یکی از دوستان با تجربه بصورت فشرده برگزار گردید و سپس اولین جلسه AA در مکان جمعیت آفتاب واقع در میدان شهدا شروع بکار کرد که بعد از مدت کوتاهی به امامت انتقال یافت . همزمان با جلسه آزادشهر، جلسه ای در مکان TCشروع به فعالیت نمود و سپس جلساتی در محل کلینیک ایرانیان و یگانه تشکیل شدند  .

در آذر ماه  1385 و با برگزاری یک کارگاه یک روزه در مشهد درباره اتحاد و همدلی و اهمیت رساندن پیام به سایر الکلی ها ، شور و اشتیاقی در همان تعداد اولیه اعضاء مشهد به وجود آمد که در پی آن چند جلسه مشورتی توسط اعضاء پیشکسوت بمنظور تعیین اهدافی جهت رشد جلسات الکلی های گمنام برگزار شد و با همکاری اعضاء تعداد دیگری جلسه در چند مکان دیگر شروع بکار کرد و پیامد آن تشکیل شورای نمایندگان گروه های AA در مشهد بود .

     این انجمن یک سازمان مردم نهاد بوده و بصورت هیئت امناء توسط خود اعضاء اداره می گردد

فعالیت های انجمن در بیش از 3 دهه فعالیت عبارتند از :

  • برگزاری مرتب جلسات بهبودی ، چاپ و نشر کتب و نشریات انجمن الکلی های گمنام ایران توسط کمیته ترجمه ، چاپ و ویراستاری نشریات.
  • معرفی انجمن و قابلیت های آن به عموم ، ارگانها ، نهادها و مسئولین مرتبط و شرکت در همایش ها ، نمایشگاه ها ، سمینارهای مختلف توسط کمیته اطلاع رسانی عمومی.
  • پیام رسانی به افراد مبتلا در کمپ ها ، کلینیک ها و بیمارستانها و آموزش اعضا جهت پیامرسانی توسط کمیته پیام رسانی به مراکز اصلاحی و درمانی.
  • معرفی انجمن از طریق سایت و وب اپلیکیشن برای گوشی های ios و اپلیکیشن اندروید موجود در گوگل پلی، گوگل درایو، مایکت  توسط کمیته سایت انجمن به آدرس WWW.AAIRAN.ORG که دارای امکاناتی از قبیل :
    🔹 دو زبانه ( فارسی و انگلیسی)
    🔹آخرین آدرس جلسات بروز شده با قابلیت جستجوی جلسات از طریق نواحی خدماتی ، آفلاین و آنلاین
    🔹پیام روزانه مربوط به کتاب بازتابهای روزانه با آلارم و نوتیفیکیشن
    🔹دسترسی به کتاب الکلی های گمنام و کتاب گام هاو سنت های دوازده گانه، دیدگاه بیل، به باور رسیدن، هوشیار زیستن، زبان دل و تجربه، نیرو و امید.
    🔹فروشگاه نشریات به تفکیک و معرفی آنها
    🔹پمفلت های مربوط به تازه واردان (پشتیبانی ، پرسش و پاسخ در مورد راهنما، خطاب به تازه وارد ، خوش آمدگو، هوشیار زیستن و .. )
    🔹آخرین اخبار و همایش ها و سالگردها
    🔹راه های ارتباطی و لوکیشن دفتر خدماتی انجمن به مرکزیت مشهد و دفتر خدمات عمومی
    🔹دسترسی به سایت مجلات گریپ واین، لاوینا، مسیر هوشیاری، دریافت آخرین نسخه مجله و ارتباط با کمیته مجله مسیر هوشیاری
    🔹قسمت مربوط به انجمن تحت عنوان درباره ما و مطالعه تاریخچه، جایزه لاسکر، نظریه پزشکی و …
    🔹قسمت مربوط به جلسات آنلاین فارسی زبان ( معرفی جلسات آنلاین، دسترسی به سایت جلسات آنلاین و لینک جلسات آنلاین در نرم افزار مربوطه )
    🔹اعلام سن هوشیاری دقیق (سال ، ماه ، روز)
    🔹بخش پرسش و پاسخ ( تالار گفتگو و رایچت ) با پاسخگویی اعضای هیات معتمدین
    🔹گالری تصاویر
    🔹آیکون جلسات بهبودی ( فرمت های مورد نیاز )
    🔹و بسیاری امکانات دیگر …
  • تهیه ، تدوین و چاپ مجله مسیر هوشیاری و انتقال تجارب اعضاء از طریق درج دستنویس های ایشان .

انجمن دارای 25 ناحیه خدماتی ، در 24 استان و 96 شهرستان می باشد که از هر ناحیه دو نماینده در شورای خدمات عمومی حضور یافته و در آن شورا تعداد ده کمیته خدماتی مختلف به همراه سه نفر مسئولین اداری که در مجموع با احتساب 13 نفر اعضای هیئت معتمدین ، هفتاد و شش نفر مشغول انجام خدمات محوله می باشند.

کمیته های خدماتی شورای خدمات عمومی الکلی های گمنام ایران به شرح ذیل می باشند  :

امور مالی ، اطلاع رسانی عمومی ، کارگاه های آموزشی ، ثبت آدرس و اطلاعات گروه ها، ترجمه ، چاپ و ویراستاری نشریات AA ، توزیع و فروش نشریات  AA ، وبسایت AA   ، بایگانی اسناد  ، مجله مسیر هوشیاری ، پیام رسانی به مراکز اصلاحی و درمانی و هیئت معتمدین 

برچسب‌ها: بدون برچسب

دیدگاه ها بسته شده اند.