تازه واردان می پرسند

این جزوه برای کسانی است که برای اولین بار به انجمن الکلی‌های گمنام (انجمن) رو می‌آورند. ما تلاش کرده‌ایم در اینجا به سوالاتی که بیش از همه به ذهن تازه واردها خطور می‌کند پاسخ دهیم -سوالاتی که وقتی خودمان برای اولین به این انجمن رو آوردیم در ذهن داشتیم.

آیا من الکلی هستم؟

اگر شما مکرراً بیش از آنچه قصد دارید یا می‌خواهید مشروب می‌خورید، اگر به مشکل می‌خورید یا اگر موقع مشروب خوردن حافظه خود را از دست می‌دهید، ممکن است الکلی باشید.فقط خودتان می‌توانید تصمیم بگیرید. در انجمن هیچ کس به شما نخواهد گفت الکلی هستید یا نه.

اگر درباره مشروب خوردنم نگران باشم چه کاری می‌توانم انجام دهم؟

کمک بخواهید. انجمن الکلی‌های گمنام می‌تواند به شما کمک کند.

انجمن الکلی‌های گمنام چیست؟

ما انجمنی از زنان و مردانی هستیم که توانایی کنترل مشروب خوردن را از دست داده‌ایم و در نتیجه مشروب خوردن با مشکلات مختلفی روبرو شده‌ایم. ما تلاش می‌کنیم یک سبک زندگی مطلوب و بدون الکل ایجاد کنیم – و بیشتر ما موفق بوده‌ایم. به همین منظور ما دریافته‌ایم به کمک و پشتیبانی دیگر الکلی‌های عضو انجمن نیاز داریم.

اگر در یکی از جلسات انجمن شرکت کنم آیا ملزم به انجام کاری خواهم بود؟

خیر. انجمن پرونده عضویت یا سوابق حضور را نگه نمی‌دارد. شما مجبور به فاش کردن هیچ چیز درباره خود نیستید. اگر مایل به برگشتن نباشید کسی مزاحم شما نخواهد شد.

اگر با آشنایان روبرو شوم چه اتفاقی می افتد؟

آنها نیز به همان دلیلی که شما آنجا هستید در آنجا حضور دارند. آنها هویت شما را برای افراد غیرعضو فاش نخواهند کرد. در انجمن شما می‌توانید گمنامی خود را تا هر میزان که می‌خواهید حفظ کنید. این یکی از دلایلی است که ما خود را الکلی‌های گمنام می‌نامیم.

در جلسات انجمن چه اتفاقی می افتد؟

جلسات انجمن اشکال مختلفی دارد ولی در هر جلسه‌ای شما الکلی‌هایی را خواهید دید که درباره آنچه مشروب بر سر زندگی و شخصیت آن‌ها آورده، کارهایی که برای کمک به خودشان انجام داده‌اند و چگونگی زندگی آن‌ها در حال حاضر صحبت می‌کنند.

این کار چگونه می‌تواند به مشکل مشروب خوردن من کمک کند؟

ما اعضای انجمن می‌دانیم اعتیاد به الکل و عمل نکردن به قول‌هایی که برای ترک مشروب به خودمان و دیگران می‌دهیم یعنی چه. ما درمانگرانی متخصص نیستیم. تنها صلاحیت ما برای کمک به دیگران برای رهایی از اعتیاد الکلی اینست که ما خودمان مشروب خوردن را ترک کرده‌ایم؛ و کسانی که با مشروب مشکل دارند وقتی پیش می‌آیند می‌بینند درمان ممکن است زیرا افرادی را می‌بینند که درمان شده‌اند.

چرا اعضای انجمن بعد از درمان هم به شرکت در جلسات ادامه می‌دهند؟

ما اعضای انجمن معتقدیم چیزی به نام درمان برای اعتیاد الکلی وجود ندارد. ما هرگز نمی‌توانیم به مشروب خوردن عادی برگردیم و توانایی ما برای دوری از الکل به حفظ سلامت جسمانی، روحی و روانی ما بستگی دارد. این امر با شرکت منظم در جلسات و به کار بستن آموخته‌های خود در آن جلسات حاصل می‌شود. علاوه بر این، ما می‌دانیم کمک به الکلی‌های دیگر به هوشیار ماندن ما کمک می‌کند.

چگونه به انجمن بپیوندم؟

شما فقط با گفتن اینکه عضو انجمن هستید عضو آن محسوب می‌شوید. تنها شرط براي عضويت تمايل به کنار گذاشتن مشروب است و بسیاری از ما وقتی برای اولین بار به انجمن رو آوردیم خیلی مشتاق نبودیم.

هزینه عضویت انجمن چقدر است؟

برای عضویت انجمن هیچ هزینه یا حق عضویتی دریافت نمی‌شود. معمولاً گروه‌های انجمن در طول جلسات برای تامین مخارجی از قبیل اجاره،‌ قهوه و غیره،‌ کمک‌ها را جمع آوری می‌کنند و همه اعضا آزادند هر مقدار که می‌خواهند در این کمک‌ها سهیم شوند.

آیا انجمن یک تشکیلات مذهبی است؟

خیر. به هیچ یک از تشکیلات مذهبی هم وابسته نیست.

ولی درباره خدا خیلی صحبت می‌شود، اینطور نیست؟

اکثریت اعضای انجمن معتقدند ما با اراده خودمان راه حل مشکل مشروب خوردن را پیدا نکرده‌ایم بلکه از طریق نیرویی بزرگتر از نیروی خودمان به آن رسیده‌ایم. ولی هر کسی این نیرو را به دلخواه خود تعریف می‌کند. بسیاری از افراد آن را خدا می‌نامند، عده‌ای دیگر معتقدند گروه انجمن است و عده‌ای دیگر اصلاْ به آن اعتقاد ندارند. انجمن همه افراد را با هر نوع اعتقاد و بی‌اعتقادی در خود می‌پذیرد.

آیا می‌توانم خانواده‌ام را به جلسات انجمن بیاورم؟

اعضای خانواده یا دوستان صمیمی می‌توانند در جلسات «آزاد» انجمن شرکت کنند. در این باره با رابط محلی خود صحبت کنید.

توصیه شما برای اعضای جدید چیست؟

بر اساس تجربه ما، کسانی در انجمن درمان می‌شوند که:

  1. از خوردن اولین جرعه مشروب دوری می‌کنند؛
  2. به طور منظم در جلسات انجمن شرکت می‌کنند؛
  3. اعضایی از انجمن را پیدا می‌کنند که با موفقیت مدتی را هوشیار بوده‌اند؛
  4. سعی می‌کنند به برنامه درمانی انجمن عمل کنند؛
  5. کتاب بزرگ، الکلی‌های گمنام را می‌گیرند و مطالعه می‌کنند.

چگونه می‌توانم با انجمن تماس بگیرم؟

«انجمن» یا «انجمن الکلی‌های گمنام» را در راهنمای تلفن محلی خود جستجو کنید. این تلفن‌ها توسط اعضای داوطلب انجمن پاسخ داده می‌شود که خوشحال می‌شوند به سوالات شما پاسخ بدهند یا ارتباط شما را با کسانی که می‌توانند پاسخ بدهند برقرار می‌کنند. اگر در نزدیکی شما خدمات تلفنی وجود ندارد با دفتر خدمات عمومی مکاتبه کنید یا تماس بگیرید یا از وب‌سایت ما به آدرس www.aa.org بازدید فرمایید.

به خاطر داشته باشید که اعتیاد الکلی یک بیمارى پیشرونده است. حتی اگر تصور می‌کنید در مراحل اولیه این بیماری قرار دارید آن را جدی بگیرید. اعتیاد الکلی کشنده است. اگر شما الکلی هستید و اگر به مشروب خوردن ادامه می‌دهید بالاخره حالتان بدتر خواهد شد.

برچسب‌ها: بدون برچسب

دیدگاه ها بسته شده اند.